RE: sběrnice se sdíleným médiem

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Květen 3 11:52:34 CEST 2018

OK, tomu já se nebráním, ale stále jsme u toho samého - pokud použiji RS485, tak se změní jen otázka co si počít s CD, protože kolizi nerozpoznám. Ostatní otázky zůstanou.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Radek Koutský  radek.koutsky na gmail.com
Komu: 'HW-news'  hw-list na list.hw.cz
Datum: 3. 5. 2018 11:07:42
Předmět: RE: sběrnice se sdíleným médiem

Stále bych to stavěl na RS485 s vlastním protokolem, domnívám se, že nic takového, co potřebujete není.
Jak jsem již psal před tím, mám doma obdobu tohoto systému - hromada věcí na řízení kdejaké blbiny v kombinaci s bezdrátovou technologií MiWi a běhá mi to v pohodě.
Na něco se snímače ohlašují kontinuálně (třeba jestli jsou zavřené vstupní branky na pozemek - má to vysokou prioritu) a na něco se snímače neptají a čekají na dotaz, třeba jakou má teplotu bazén.
Je to všechno propojeno napříč do řídící jednotky, ale i tak se mohou bavit jednotky mezi sebou - třeba otevřu branku, systém doma to ví, tak pípne piezo, abychom věděli, že někdo jde přes branku, ale mezí tím se rozsvítí v garáži, protože to snímač řekl jednotce v garáži, přes kterou vede cesta do baráku zadním vchodem, světlo je dále v kombinaci s dalším snímačem na osvětlení, a tedy pokud je venku světlo, tak se nic nerozsvítí.
A takových blbin tu je více...

Stejně jsem se nevyhnul tomu, napsat si vlastní protokol do úrovně, že dotaz i odpověď vyžaduje potvrzení, abych měl jistotu, že to skutečně dorazí tam, kam má.

R.