OT skladovani HDD

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Březen 26 11:55:15 CEST 2018

To že ho nevidíte očima, ještě neznamená, že tam žádný prach není. Divil by
jste se, kolik ho tam je.

Mě se magnetem z disku poškodit záznam nepodařilo, ale dělal jsem to
naposledy tak před >10 lety.

Teorie u disků (Conner), od kterých jsem měl k dispozici i postup výroby
vrstev plotny, říkala že je mu úplně jedno v které poloze běží či leží, ale
tehdejší konkurenci to jedno nebylo, ta chtěla vodorovnou polohu.

Praktická moje osobní zkušenost s ostatními disky je, že svislá poloha při
režimu 24x7 jim svědčí nejvíc. Jen je potřeba občas oklepat hlavy
zaparkováním (to u každé poohy)

U velmi dlouho běžících disků může nastat problém zatuhnutí vyšumělého
maziva, takže po vystydnutí se už neroztočí.

----- Původní zpráva -----
Od: Dodo Racek

Usadeny prach vnutri disku urcite nie.
Disky sa montuju(skladaju) v "sterilnom" prostredi.
Konstrukcia disku zabezpecuje to, ze ked sa toci, tak odstredivou silou
vynasa na okraj vsetko, co by tam mohlo byt a na okraji, zvycajne v rohu
disku je filter, cez ktory prechadza vzdych/plyn vnutra disku.

Diskom nesvedci magneticke pole. Staci siny magnet (napd z ineho disku) a
pobehat nim ponad platnicky zavreteho, neposkodeneho disku. A bude vykazocaf
tolko chyb, ze ho system nepouzije, ak ho vobec nacita. ( vyskusane na
diskoch z diskovych poli )

Disky by som skladoval vodorovne, ale nie na sebe.