OT skladovani HDD

Jan Linhart hw na liny.cz
Neděle Březen 25 11:59:27 CEST 2018

Dobré nedělní poledne vinšuji a že jsem tak nesmělý...

Mám pocit, že se to tu probíralo, ale nepodařilo se mi nic nalézt, proto OT.

Omáčka:

           HDD WD Green 2TB několik let běžel v NASu. Pak se na něj tu a
tam něco

nakopírovalo jen tak na stole po kablíku a ok. Po cca dvou letech
skladování ve skříni

je překvapivě mrtev. Vykazuje mraky přemapovaných sektorů a poruchy
(dlouhé) čtení.

Podivností je, že tvrdé formátování (WD Data LifeGuard Diagnostic) tento
počet sektorů

pokaždé změní. Někdy ubere, jindy přidá. Pokud vytvořím partition někde
v půlce, tak

tato funguje dobře a rychle. Nicméně HDD jako celek je KO. Otázka zní:
Co ho zabilo?

Byl položený mezi ostatními HDD.

Prosba o radu:

           Jak nejlépe dlouhodobě skladovat HDD? Naležato nabo
nastojato? Vadí, když

by HDD ležely na sobě nebo se mají proložit třeba prknem? Jak řešit
slábnoucí

magnetický záznam? Stačí, když se třeba jednou za rok na den, na dva připojí

k napájení? Pozná HDD interně sám od sebe, že si má občerstvit magnetický

záznam a udělá to nebo je jednou za rok potřeba pomalý formát a znovu
nahrát?

Rád bych předem poděkoval případnému zachránci, který mi pomůže s
lámáním si hlavy.

Díky!

Honza