koleje vlacky

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Březen 20 13:23:18 CET 2018

Muzu se zeptat? Mam lokomotivou kterou bych vybavil DCC dekoderem. Tak a co potrebuji k tomu abych ji po kolejisti rozpohyboval? Koukal jsem na vase stránky, přečetl par clanku a není mi moc jasny co koupit za ten DCC „enkoder“. Pak uz tomu rozumím, ze pro semafor nebo světlo bude potřeba DCC dekoder a tak. Ale v tom zakladu trochu plavu… Tzn. enkoder jaký? Jak/cim naprogramovat lokomotivu? Cim se budou řídit semafory nebo zavory? Dekoder v zavorach/semaforu dekoduje signal a provede akci, ale kdo tam ten signál posle – jasne enkoder, ale ten se musí nejak naprogramovat, aby vlak jezdil podle nějakého radu… a ted když u toho bude sedět dítě co bez DCC voli směr jízdy a hraje si s tim – na obalu bez vyhybek – neztratí kontrolu nad ovládáním a tim pádem bude jenom koukat co dela program? Když k ovalu pak pridam výhybky bude do toho moci nejak interaktivne na jeden stisk tlacitka jednoduše zasahovat nebo bude jenom koukat na „můj program“? Jde o 3.5 lete dítě, které když pak ztratí volnost nad ovládáním tak ho to asi přestane bavit. Na druhou stranu ja bych ten digital bral :-) tak to nejak skloubit dohromady…

Dekuji, MG

Od: Jindrich Fucik
Odesláno:neděle 18. března 2018 17:55
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: koleje vlacky

Podle popisu odhaduji, že se jedná o "oblíbené" plechové kolejivo U
profil. Tak na to je bezva rada - to nepojede nikdy.
Už jsem se setkal se spoustou bezva metod, zahrnujících čištění,
proletovávání, chromování a další. Ani jedna nevede k cíli na dobu delší
než pár týdnů.

Moje rada pro dnešní den zní - zahoď je bez milosti a kup si něco
moderního. Pokud chceš jezdit s dětma, tak kobercové kolejivo s podložím
a do podloží vestavěné řízení je docela bezva.

http://dccitrack.sourceforge.net/
http://www.fucik.name/DCC/