RE: Vybírám domácí meteostanici.

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Březen 20 12:56:56 CET 2018

Čidla to chce mít na 868MHz, jinak se snadno nechají zarušit a nekomunikují. Především v panelácích, kde je těch meteostanic víc, to jde hodně poznat.
Já jsem přešel na RPi s displejem a Arduino čidla. I pro neznalce jako jsem já, to šlo celkem snadno rozchodit, situaci jsem si usnadnil tím, že čidla komunikují po wifi a jsou napájená přes 5V USB adaptéry, ale určitě by to šlo ne moc složitě předělat na baterky a 868MHz. Výhoda je neomezený počet čidel, takže měřím teplotu a vlhkost všude možně (asi 6 čidel po baráku a plánuju jich pár dalších přidat), dokonce i teplotu v bazénu. Na RPi jsem si to usnadnil tím, že se jedná o prostou webovou stránku a po naběhnutí Raspbianu se rovnou pustí Chromium. Navíc hodnoty jde ukládat do DB, pokud by s tím chtěl člověk nějak dál pracovat. Ještě mám v plánu přidat pár dalších čidel včetně jednoho s tlakoměrem, aby to umělo i předpovídat počasí, ale asi je jednoduší parsovat yr.no, Metar nebo něco takovýho.
Cena podobná jako u odkazovaného WH1080, polovinu ceny dělá RPi, zbytek je z Aliho včetně SVGA 4" displeje včetně krabičky pro RPi. Cenu by určitě šlo ještě srazit nějakým OrangePi a jiným displejem, ale nechtělo se mně pak laborovat nad krabičkou pro displej, aby to vypadalo aspoň trochu normálně. Zdatnější kutil srazí cenu materiálu na půlku.