Regulátor otáček vrtačky - výměna

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Sobota Březen 17 19:28:42 CET 2018

Odešel mi spínač  s integrovaným regulátorem otáček u vrtačky Narex
EVP13B. Objednal jsem tedy nový, který mj. stojí docela dost (630).

https://www.elektrohadrava.cz/index.php?c=26.12.1&ec=NRXND614374

Ten nový ale není úplně totožný se starým (původní už se nevyrábí), musí
se odstranit i přepínač směru. Propojil jsem to co nejpodobněji s
původním zapojením - spínač sice spíná, ale regulace otáček nefunguje.
Nevíte, jestli je nutné správně zapojit polaritu vinutí motoru (2
dráty)? Vím, že když se ty regulátory stavěly, že tam byla nějaká
záporná zpětná vazba a s polaritou to myslím souviselo.  Pokud se nyní
ptáte, proč jsem to tedy nepřehodil, tak proto, že dráty se tam
zasouvají do takových dírek s plíšky (podobně jako jako u vago svorek) a
prakticky již nejdou vytáhnout. Při demontáži původního jsem takto jeden
drátek "ustřihl" a zbytek ven nejde a dovnitř už nic dalšího taky ne.
Takže pro případné přehození bych snad radši dráty přestřihl a znovu
napojil.

Může případně nefunkčnost způsobovat vadný kondenzátor? Počítám, že ne,
že je tam jen kvůli odrušení - ale co kdyby.

Dík  Martin M.