Mikroprog Re: Ekvivalent HCF4053

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Sobota Březen 17 14:29:36 CET 2018

Inak, historicky HEF vyrabali v Philipse, HCF v ST, teda co sa tyka
tych high-speed CMOS obvodov. Philips je dnes uz NXP, alebo Nexperia,
ktovie ci nie Qualcomm, teda Broadcomm, mozno Intel. ST je tento
tyzden este stale ST. Oznacenie CD bolo urcene pre starsi CMOS obvody
(ktore uviedla na trh RCA), ktore boli pomalsie. DS
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/50867/FAIRCHILD/CD4053.html
pre CD4053 od Fairchildu (predany Onsemi, co je vlastne Motorola,
ktorej ina cast bola predana do NXP) z roku 83 poukazuje na horsie
dynamicke charakteristiky ako dnesne CD4053.
TI sa drzalo oznacenia CD4xxx, ale medzicasom sa parametre posunuli
smerom k HC, takze ono je to v dnesnej dobe plusminus autobus jedno.