MECH: 3D tlac PLA chladenie

Pátek Březen 16 12:55:06 CET 2018

On 16 Mar 2018 at 3:12, Petr Labaj wrote:
> A jak starý byl ten starý praktik? Nebyl starý až moc?
Křižík u něj jako učeň zametal v dílně :-)

> Moderní motory používají velmi silné neodymové magnety, které ale mají oproti
> historickým magnetům bohužel větší citlivost na teplotu. Takže se vysokou teplotou
> dají celkem slušně odmagnetovat.
> Těch 50 C ještě OK, ale výš bych teda svoje motory určitě nežhavil.

Na vinutí krokových motorů jsou teplotní izolační třídy (stejně jako na jiné
elektrické věci). Snad nejrozšířenější krokové motory jsou B nebo F, jak jsem teď
vyhledal B je 130°C, F 155°C, u NEMA je nejnižší A a to je 105°C.
To je teplota uvnitř, venku se odhaduje o 30°C míň, ale pořád jsme nad tím, co je
člověk ochoten na dotek neřkuli držení snést.

D.O.