MECH: 3D tlac PLA chladenie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 16 03:12:05 CET 2018

A jak starý byl ten starý praktik? Nebyl starý až moc?
Moderní motory používají velmi silné neodymové magnety, které ale mají
oproti
historickým magnetům bohužel větší citlivost na teplotu. Takže se
vysokou teplotou
dají celkem slušně odmagnetovat.
Těch 50 C ještě OK, ale výš bych teda svoje motory určitě nežhavil.

A k tomu snižování proudu stojící osy - tohle má a používá snad každý
dospělý
driver. Protože tyhle malé Pololu drivery začínaly s chipy A498x, které
to samy
neuměly (dá se to samozřejmě zařídit externím obvodem), tak to ani
následovníci
moc nepoužívají. A to přitom ty drivery TMC pro to už mají i nějakou
podporu.
Píšu "nějakou", protože je to takové podivné, a navíc u různých chipů ještě
různé (jestli jsem správně pochopil ty jejich datasheety).

Že je běh motoru tišší je pochopitelné, když se chlubí tím, jak udělali
dobré
chopper-ování, a jak díky vyššímu microsteppingu jsou blíž sinusovce.

Co už je méně pochopitelné je, že motory víc hřejí. Oteplení motoru je přímo
úměrné proudu. Takže buď používají nějakou jinou fyziku, nebo u nich to
nastavení RMS proudu možná tak úplně nesedí.

PL