Re: OT: Formátování pevných disků

Milan Kratochvíl krata.milan na seznam.cz
Pátek Březen 9 15:26:55 CET 2018

Mám to na lokálním počítači jako disk pro data (foto, zálohy atd..)
takže to asi bude v pohodě.

Díky.

Milan

Dne 09.03.18, *"Milan B." * <milan na bastl.sk> napsal:On 3/9/2018 2:43 PM,
Milan Kratochvíl wrote:
 >Zdravím všechny,
 >
 >mám dotaz ohledně formátování disků. Jde o to, že jsem zjistil, že mám
jeden disk (linux Mint18) naformátovaný přímo na /dev/sdb . Dle gparted
koukám a disk nemá žádnou tabulku msdos ani gpt či něco jiného. Používám
jej takto od začátku a nevím jak se mi to povedlo. Disk je pouze na
uložení dat. Pro systém, boot, swap atd.. mám jiný disk.

 >Otázka je zda je to správně nebo zda to něčemu vadí?

Na Linuxe to nevadi vobec nicomu. Blokove zariadenie ako blokove zariadenie.

Tam, kde sa pouzivaju ine ako  lokalne pripojene disky (SAN, iSCSI), su
disky bez partition table uplne bezne (a preferovane).

-m-