OT: 3D tiskarna - bez problemu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Březen 8 01:17:20 CET 2018

Dobrý večer vespolek,

musím poděkovat Petrovi Zahradníkovi za trpělivot, kterou se mnou měl. Sice
jsem ji skládal postupně na etapy (to víte, práce), ale už tisknu. Sestaveno
s "hodinkama", Petr mě naštěstí včas zanavigoval kdy je mám použít a nedržet
se původního návodu. Rozlišení hodinek 10um, dalo se to na to seřídit bez
potíží. Co v návodě nemá (nebo to prostě už nevidím), kolik mají koukat
šrouby z nosného plechu vyhřívané podložky - skončil jsem na 6mm (stejně to
tak má i Petr).

Problémy, které při sestavení byly, byly způsobeny pouze únavou (už 4 týdny
mám nějakého vira - tělo není linux) - přeskočení textu, nevšimnutí si
něčeho, použití příliš velké síly při utahování (myslel jsem že je to plný
plast a on je to plný plast dutinek), neznalost některých fíglů, pro někoho
samozřejmých.

Co mi tam ale vyloženě chybí, je vyvedené napájení, takže jsem musel ledkový
pásek připájet k napájecím drátům od zdroje (chci aby svítil pořád, nechci
ho ovládat jak to má v návodě).

Samozřejmě první tisk byla kostka 1cm pro kontrolu rozměrů. To co je na ní
vidět, jsou obvyklé problémy tisku malých věcí, ale rozměry má uprostřed
stěn stejné 9,85mm.

Jak jsem tu kostku surově páčil ještě za tepla, tak jsem si s tím celým
stolkem pohnul, ale hodinkama se to dá velice rychle zase dorovnat. Žádné
srovnávání trysky "na papírek", nastaví se doraz, zaparkuje, trochu zvedne Z
osa (1cm), vypnou motory, nacvaknete hodinky a rukou pojezdíte, a druhá
strana.

Je mi jasné, že domů bych si ji nepořídil - vzhledem k počtu dětí na to
prostě nemám a chovám se taky tak jak vy s těma překližkovýma tiskárnama -
co nejvíc peněz ušetřit a na čase až tak moc nezáleží. Ale v práci nemohu
ladění tiskárny a objevování co zlepšit věnovat čas. Všechny problémy a
objevy pro lepší tisk, které jste tu doposud řešili s Průšovým klonem, má
Petr vyřešené a hned se může tisknout bez zkoumání proč a jak.To jsem do
práce přesně potřeboval. Šéf se sice ze začátku mračil že je to jenom taková
hračka, ale když si ji důkladně osahal a vyblemtal k tomu i nějaké ABS, tak
pak prohlásil že něco takového si představoval. Ty mikrometry při
kontrolních měřeních ho uhlodaly. Nehne se, je tuhá. Teď se na tom ještě
tiskne taková nesmyslná kostka, za kterou mě Petr sprdnul, že su na to ještě
moc mladej, ještě jsem nic nevytiskl a hend se pouštím do něčeho tak
extrémního. No takovej už su já, prostě. Zatím to tam ale probíhá dobře.

Věřím, že se i vám povede překližkovou tiskárnu doladit podobným způsobem a
bude to přínosem pro všechny co chtějí i doma levně a dobře tisknout.

JL.