[MECH:] 3D tiskarna - problem s prvni vrstvou

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Březen 8 00:23:58 CET 2018

Ano, také se spíš věnuji zkoumání - aktuálně mne do tisku nic moc
netlačí a to, co potřebuji, tiskárna zvládne celkem hravě i v tomhle stavu.

Jinak to opravdu vypadá na spustu drobných problémů, které se
nakumulovaly - závažnější (tedy alespoň ty odhalené) byly dva:

Jednak jsem měl poměrně fórově přichycený řemen osy Y ke stolku pot
heatbedem - když jsem ho měnil za nerezový, nesedly mi díry a protože se
mi 2 mm nerez nějak dost nechtělo vrtat, "provizorně" jsem to chytil na
jeden šroub. Měl jsem pochybnosti o tom, že takhle těžký stolek vůbec
motor uveze - ale když se ukázala funkčnost, už jsem na to zapomněl a
nepředělal. Takže jsem dneska vymodeloval a vytisknul příslušný díl a
vypadá to, že se deska nerozkmitává zdaleka tolik (ano, opravdu to při
určitých rychlostech slyšitelně a do jisté míry viditalně zavibrovalo a
dalo se to i mecanicky zatlumit). Bohužel, vliv na kvalitu tisku to
nemělo zdaleka takový, jaký jsem čekal.

Nová kalibrace extruderu - při hledání problémů jsem jednak snížil
mikrokrokování, jednak vyměnil oubené posuvové kolo v extruderu - ale už
jsem to s ním znovu nezkalibroval, protože přece bylo stejné... Nebylo.
Tohle se na rovnoměrnosti první vrstvy podepsalo daleko víc.

No a pak tam je pár dalších detailů, na které se těším - již zmíněná
vůle v nylonových futrech na osách X a Y, cvičně je nahradím LM8UU, ale
to je na větší rozborku, takže to si ještě chvilku schovám, dneska to
nebude, asi na víkend.

Kontrola celého extruderu,  především té "teflonové" trubičky uvnitř -
ono se to nezdá, ale ono skrz už nějaké to kilo materiálu proteklo
(včetně ABS, které tomu podivnému materiálu, který jen těžko může být
teflonem, vůbec nedělá dobře), takže už může mít nárok a může tam být
prasklina, zdruření, ztenčení, něco napečeného, prakticky cokoliv.

Postupně se to zlepšuje, ale do ideálu to má ještě daleko. A až to
naladím, vytisknu si plastové díly na Rebela a kolečko začne znovu :)

Každopádně díky za inspiraci, opravdu je potřeba brát to poctivě díl po
dílu.

Pavel Kutina