[MECH:] 3D tiskarna - problem s prvni vrstvou

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Březen 6 01:05:12 CET 2018

On 06.03.2018 0:05, Pavel Kutina wrote:
> Pár fotek jsem trochu okomentoval a vystavil:
>
> https://www.zonerama.com/bitovod/Album/4156737?secret=5HHwp3Em2O1RBh1mdRc9wNds3

Vsak je zrejme, ze sa plast nechyta dobre na podlozku. Treba skusat
dalsie varianty.

Ja som nikdy neuspel s tymi gebzivymi lepidlami roznych druhov, vratane
ospevovaneho trojuholnikoveho TESA. Podobne s kaptonom - prve pokusy
boli OK s nejakou 2cm paskou, ale ked som kupil 20cm pas, tak uz to
nebolo ono.

Ono zrejme nie je kapton ako kapton, nie je PLA ako PLA  (mam PLA ktore
sa rozpustaju v THF a aj PLA ktore sa v nom nerozpustia) a zrejme nie je
ABS ako ABS. Takze IMO ziaden univerzalne platny recept nebude existovat.

Nakoniec ako najuniverzanejsi sa ukazal pre PLA lak na vlasy na skle a
pre ABS roztok ABS na skle.

To je moja skusenost s filamentmi ktore pouzivam. S inymi filamentmi
mozu byt ine skusenosti.

Ja som nikdy nezaznamenal problem z dovodu nizkej vzdialenosti. Obcas sa
mi dokonca podari vytlacit takmer neviditelnu prvu vrstvu (pri 0.1mm
vrstve sa mi to stava bezne) - podavac preskakuje, ale ziadne ine
nasledky to vacsinou nema. Ak je dobra adhezia, tak sa hmota natrie na
podlozku a neodskakuje. Ak odskakuje, adhezia je nedostatocna.

Takze odporucam skusat dalsie metody pripravy podlozky.