Zapojeni vibratoru

AZe aze na seznam.cz
Pondělí Březen 5 19:51:31 CET 2018

To máte podobně jako se slovem radiotechnika, dnes je už skoro nepoužívané. Ve starších časopisech Krátké vlny, Radioamatér a v dalších se slovo vibrátor nebo vibrační měnič vyskytuje běžně.
Nicméně je mi záhadou, že se to snad na netu nedá najít. Napadl mne ještě Kottek, mám 3 díly, ale ne po ruce, ale tam jsou asi jen české přístroje, kdoví.
Ono v podstatě o nic nejde. Mám tady vibrátor, který mi kdysi došel s nějakými elektronkami a zajímá mne, co je to zač. Pamatuji asi už dost, slyšel jsem jeho vrčení ve Warburgu. K autorádiu patřila bedýnka s tímto a trafem a byla umístěna u pravého blatníku v motorovém prostoru. Mohl to být tento typ. Dnes to asi už nikdo neprovozuje.
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Monday, March 05, 2018 7:26 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Zapojeni vibratoru

Pod pojmem vibrátor se mi fakt vybaví něco úplně jiného. Dělal jsem program pro počítadlo semínek. Vibrátorem se "třáslo" spirálovou dráhou, semínka těmi vibracemi lezla po spirále do kopce. Fór byl v pilovitém průběhu proudu v elektromagnetu. Na jednu stranu to šlo pomalu, zpátky rychle.
http://www.sbvservis.cz/images/gal/02.html
Anděl