Re: Velké mrazy -> frekvence síti klesw6E=

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Březen 2 12:46:55 CET 2018

Základní myšlenka byla, že sodík má teplotu tání cca 100 °C, což je dobrá
teplota na vytápění a ohřev vody a zároveň ji umějí generovat trubkové
solární kolektory. A mráz pro výrobu ledu se v zimě taky bez TČ sežene.

Dokonce jsem nedávno zjistil, že začátkem 90. let bylo v ČR možné sehnat
tuny sodíku zdarma, případně s nimi ještě dostat peníze za "likvidaci". Ale
mě to napadlo až kolem r. 2000...

Dnes by ještě přicházelo v úvahu pořídit takový systém s mezirokem, kdy by
se topilo "elektrokotlem", co by vyráběl sodík a odpadním teplem topil (a
ideálně ještě přitápěl reakcí odpadního O s odpadním H při hydroxidové
metodě, nebo reakcí vhodného paliva s odpadním chlorem při použití NaCl).
:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jan Waclawek
Ano, bola to vynikajuca pripomienka. Ked som bol maly, obcas sme namiesto
"chladnicka" este hovorili "ladnicka".

Ale ja som tu pivnicu nechcel chladit, ja som chcel chladit cely barak.

Ten roztaveny sodik je zaujimavy, ale cele to kazi potreba tepelneho
cerpadla, teda okrem inych malickosti. Ja som mal na mysli co najmenej
aktivnych prvkov, v podstate skor mozno zvysit celkovu tepelnu zotrvacnost.

Ale mozno to nie je spravny pristup, priemerna rocna teplota v okoli
Bratislavy je 9-11 st.C, takze pri nekonecnej tepelnej zotrvacnosti mi
bude stale zima (vlastne to vysvetluje, preco je celorocne zima v
kostoloch).