Re: Efektivní hodnota

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Červen 26 14:09:49 CEST 2018

Obojí. Tedy u malých traf při nominálním zatížení. A +/- těch 10 % podle
nálady sítě.

Prostě se musí počítat s tím, že po usměrnění a vyhlazení kondíkem bude
napětí blízké vrcholovému, které pro sinus vychází Uef krát odmocnina ze
dvou.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Michal Grunt
Doufám, že ze sebe neudělám blbce jako u "žhavení digitronu" :-). Při
hledání info jak na to "žhavení" z bezpečného DC a jednoduchou
konstrukcí na další zkoumání a hraní jsem narazil na toto (stránky asi
dobře známé): http://danyk.cz/hodiny_tesla.html

Píše tam:
"... vyjde min. amplituda stř. napětí 10,4V. To odpovídá efektivní
hodnotě cca 7,3V. Po započtení odchylky sítě -10% vyjde minimální
potřebná hodnota sekundárního napětí 8V~."

Jak je to myšleno s tou efektivní hodnotou? Jako že vezme ze šuplíku
trafo, které když změří digitálním multimetrem tak musí naměřit 8V AC
nebo vezme ze šuplíku trafo, které bude mít na štítku 8V? Nejspíš to
první, že?

Jinak mě pak zaujal ten úbytek na filtračních kondenzátorech při zatížení...