KiCAD - jak na nasobny motiv

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červen 20 22:43:51 CEST 2018

Ona teda hlavně má zajímavej editor schemat, který např. umožňuje, aby jedna
součástka měla víc variant sch. značky, ale na druhou stranu, když jsem
sledoval kolegu, jak ručně vytváří thermaly tak, že okolo každého padu dá
kolečko restrictu a přes něj křížek mědi... Tedy říkal, že to jde i nějak
normálně, ale je s tím pak zas nějaký jiný problém, tak velký, že je prý
lepší absolvovat ten ruční opruz:-)

A ještě si pamatuju, že při editování schematu jsem používal velký počet
různých skriptů od kolegy.

Takže kdybych si domů pořídil demoverzi (pokud je), tak bych nejspíš skončil
u toho, že ani první schema nedodělám a smažu to dřív než se dostanu k
nějakým výhodám.

Oproti tomu Eagle měl normální okna s klikacími ikonkami, takže se s tím
člověk snadno naučí a demoverze šla dlouhodobě prakticky používat.

KiCad je oproti tomu dost složitej, ale zas toho hodně umí a hodně připomíná
top programy, jako Altium, nebo Menthor graphics, takže je pro ně dobrá
domácí alternativa, protože nestojí top prachy. Ale má samozřejmě taky svý
mouchy. Např. z nepochopitelných důvodů nejde zvýraznit spoj ve schematu,
přestože na desce to jde. A jednou mi udělal velkej průšvih, když jsem v něm
udělal dost složitý schema, ale nešla z něj udělat deska, protože v nějaký
součástce byla nějaká chyba a nepodařilo se mi přijít na to kde, ani jaká.
Ale je zadarmo, tak si ty mouchy může dovolit:-)

Dovedu si představit návrh MB do PC v Altiu, Menthoru, KiCadu, ale ne v
Eaglu, nebo Formice:-)

PH