Zdroj pro žhavení digitronů

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Středa Červen 20 10:05:47 CEST 2018

Když tu bylo téma "co s digitrony" tak mám jedny hodiny s menšíma
digitronama postavený více jak 10 let a zatím jsem je nedal do
krabičky takže je mám v šuplíku. Jedná se o tyto:
http://www.electricstuff.co.uk/nixclock.html

Ale než bych je dal do trvalého provozu rád bych udělal trochu
bezpečnější zdroj, aby to nejelo přímo na 230V. Tzn. trafo + stab. na
5V, před usměrňovačem na sekundáru vzít 50hz a ještě nějak vyřešit
žhavení. Buďto nějakým násobičem ze sekundáru trafa nebo přes NE555 či
jiný vhodný obvod. Může mi někdo něco spolehlivého doporučit? Je toho
plný internet, ale to je právě ten problém a rád bych něco
osvědčeného. Případně jaké napětí a proud nastavit (myslím, že mám 4x
Z566M) aby byly mírně podžhavený a déle vydržely.

Děkuji
MG