Zaujimave citanie - HP journals

balu balu na k-net.fr
Neděle Červen 17 08:04:34 CEST 2018

V suvislosti s paralelnym vlaknom o digitronoch som si chcel osviezit pamat ohladom reciprokeho citaca. Narazil som pri tom na velmi zaujimave citanie Hewlett Packard journal

http://www.hpl.hp.com/hpjournal/pdfs/IssuePDFs/hpjindex.html

Je tam archiv od roku 1948. Okrem tony zaujimavych clankov ma zaujali ceny pristrojov. V roku 1951 stali ich najdrahsie generatory $475, co je v dnesnych cenach zhruba 9-nasobok. Vtedy to boli spickove, zlozite pristroje, vsetko elektronky, vela manualnej prace, mechanicke laditelne rezonatory atd, atd.

Dnes najjednoduchsie pristroje zacinaju na 5k, pristroje podobnej vyssej kategorie zacinaju na 50k, vsetko je 10-nasobne drahsie ako v zaciatkoch hp. Teraz sa ale vsetko sa robi elektronicky, ale hlavne softwarovo, je tam minimum manualnej a mechanickej prace, vsetky pristroje pouzivaju recyklovany univerzalny hardware, ktory nebol upgradovany od 90-tych rokov, nevyrabaju si vladtne integrovane obvody. Vyrabaju lacno v Azii a pristroje sa systematicky kazia este v ramci jednorocnej zaruky. Krasne vidno, ako progresivna technologicka firma vyrastla a zdegradovala do obrovskeho molochu.

b.