co s digitrony

Čtvrtek Červen 14 11:35:13 CEST 2018

No ještě že dělám se Silabsem. Toho zatím (snad) nikdo nekoupil, ta 51
je u nich jakási dlouhodobá jistota :-)
Ale s tou jistotou... když jsem dělal s klasickou 51 (Atmel), pro funkce
s přesným časováním jsem používal asm. To silabsácké IDE má neskutečné
problémy s kombinací C a asm a zjistil jsem, že použití asm už pro mě
vlastně ztrácí význam.
1. procesor má pipeline a stejná instrukce může trvat různou dobu, podle
toho co je před ní. Nějaké odpočítávání strojových cyklů pak nefunguje.
2. časovače uměly u klasické 51 počítat jen po 12 cyklech oscilátoru,
tady umí po jednom.
Jinak proti PICům a AVR má silabsácká 51 při srovnatelné frekvenci
podstatně větší výpočetní rychlost.
Anděl