OT: automaticke zalohovani medii

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Červen 12 10:59:51 CEST 2018

rsync byl rychlejší, než cp, ale rychlosti dd zdaleka nedosahoval. Dřív za
starých časů jsem normálně na cp testoval rychlost přenosu, srovnatelná
rychlost s dd. I na přestárlém desktopu (suse 11.2) mi cp jede slušně, ale
tohle je už nový linux na orangepi a média na USB (na armu by naopak všechno
co chce přerušení mělo jet lépe než na x86). A disk je archivní, to znamená
že jedna zapisovaná stopa přepisuje několik dalších, které se předtím musí
přesunout jinam. Zřejmě to že cp disku předhazuje malé kousky dat a neřekne
mu že má počkat na další porci, ten pak zdržuje.

nehodí se to samozřejmě, pokud je na dvd hromada malých souborů (režie
smyčky je obrovská, trvalo to den a pak jsem to stejně přerušil), ale na
přelití archivů mi to vyhovuje. Symlinky na vypalovaných médiích většinou
nemívám a na atributy mám "žehličku", stejně z vypalovaných věcí to je
rozvrtané (něco ve woknech, něco v linuxu)

Mě šlo o to, abych strčil médium do mechaniky a nemusel se dál starat (mám
rád věci, které fungují beze mně). Buď su u toho a médium jak vyjede
uslyším, nebo jdu kolem a vidím, že už mechanika nebliká.

CP kopíruje dvd s velkými soubory přes hodinu, dd to má za pár minut.

----- Původní zpráva -----
Od: josef dvoracek

hmm, myslím, že váš skript kompletně vyignoruje symlinky, a zahodí metadata
všech souborů - což samozřejmě při určitých užitích může dávat smysl.

Chtěl jsem se spíše zeptat - při použití dd na kopírování pozorujete výrazně
vyšší rychlost než při rsyncu? Občas se nachomýtnu k kopírování opravdu
většího množství dat, a starý dobrý rsync většinou poskytuje dostatečně
dobré výsledky, takže mě Vaše metoda kopírování celkem zaujala.

Divoké kopírování přes DD tam je proto, že přes CP trvá řádově 10x až 100x
déle (nekecám, až tak MS zkurvil linux)

   echo "KOPIRUJI"
   # cp -aR /mnt/dvd/ "$OUTDIR/$CD_ID"

   # kopie prázdné adresářové struktury
   rsync -a --include '*/' --exclude '*' "/mnt/dvd/" "$OUTDIR/$CD_ID"

   find "/mnt/dvd" -type f |  awk "/^\//{print\"\"substr(\$0,10)}" |
   while read item
   do
       echo "$item"
       dd if="/mnt/dvd/$item" of="$OUTDIR/$CD_ID/$item" bs=32M
iflag=nonblock oflag=nonblock
   done