Re: OT: Akumulátorová travní sekačka

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Pátek Červen 8 08:34:07 CEST 2018

Dobrý den,
ano, můžu potvrdit, že dnešní pořadí v použitelnosti sekaček se bohužel
dost změnilo. Vždycky jsem se snažil mít elektrickou sekačku oproti
benzinové, protože mám poměrně uzavřenou a ne rovnou zahradu. Smrad a
váha benzinové sekačky je značné mínus.

Dnešní elektrické sekačky tvoří poddimenzovaný komutátorový motor a
převod do rychla. Je to kříženeček mixéru s vysavačem - neskutečně to
řve, neustále se to dusí, i při 2kW to není schopné vyházet trávu až do
koše a vícekrát jsem znovu vypínal řemen. Šla "funkční" do šrotu.

Po této zkušenosti jsem to řešil nákupem celokovové sekačky s 1 kW
asynchronním motorem na bazoši, která je stejně stará jak já a jsem zase
spokojený. I přes poloviční deklarovaný příkon má tak desetinásobný
sekací výkon. Stačilo jen nechat si udělat nový nůž.

Rozhodně doporučuji benzinovou proti dnešním elektrickým (zmršeno k
nepoužití) a ještě méně doporučuji bateriové zahradní nářadí. Mimo
nevalné kvality článků jsou tyto články proudově a teplotně přetížené a
životnost je tragická.

Výrobci hřeší na to, že článek co v ideálních podmínkách "dá" opravdu
1000 cyklů v pohodě, při desetinásobném přetížení jich vydrží 20-30 než
začně odcházet, dalších 50 než sestup výkonu nervově nevydrží uživatel a
dodá výrobci další finanční injekci. Sami si musíte spočítat zda Vám to
stojí za to - jsou samořejmě případy kdy to za to stojí.

Martin