RE: Logický analyzátor 8Ch/24MHz z Číny

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Sobota Červen 2 22:48:31 CEST 2018

Asi se zeptám blbe, ale to nejde to zarizeni kuchnout a 74xx vyměnit za tu správnou? Když uz bych mel na stole tu „spatnou“ verzi, když se ta správná blbe hledá a je to spis loterie...

Od: Petr Labaj
Odesláno:sobota 2. června 2018 18:05
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Logický analyzátor 8Ch/24MHz z Číny

Ono nejde o rychlost, ale o zatížení měřených signálů.
Všechny tuhle klony jsou jsou dělané 4 aktivními součástkami:
- geniálním procesorem Cypress CY7C68013A
- malou EEPROM s USB VID/PID
- stabilizátorem 3.3V
- oddělovacím chipem 74xx245

Ten procesor používá napájení 3.3V. Sice má všechny vstupy
5V-tolerant, ale pro sichr je tam stejně předřazen ten 74xx245
s napájením 3.3V, a měřené signály jsou připojené přes sériové
odpory 100R-470R (podle výrobce).

No a o ten 74xx245 jde. Pokud tam je použitý 74HC245, tak ten
má povolené vstupní napětí ten Vcc+0.6V, zde tedy do nějakých 3.9V.
Při vyšším napětí na vstupu (tj. přiměření na 5V logice) už zabere
clamping dioda směrem k 3.3V, a zatížení vstupu se zvýší (je omezeno
tím sériovým odporem). Takže v praxi je ten měřený signál zatížený
nějakými 2-3mA v log. H.

Je-li tam 74LVC245 nebo 74AHC245, tak to má i při napájení 3.3V
povolené napětí na vstupu do 5.5V, nemají osazené horní clamping
diody. Takže tady je zatížení vstupu minimální, v řádu uA.

Pokud to používáte čistě v prostředí logiky 3.3V, tak je to celkem
fuk, rychlostně ta 74HC245 jistě vyhoví. Ale při měření i na logice 5V
se to podle mě vyplatí řešit, i případně za cenu výměny toho vstupního
obvodu (už jsem to na jednom svém analyzátoru taky měnil).

PL