Re: programování

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 30 10:54:06 CEST 2018

"Naklikat" to šlo ve VB ve VS6 (tedy z roku 1998). Přesněji řečeno hodit: Do
okna aplikace se z toolbaru vhodí MScomn (taková ikonka telefonku) a s ní se
pak velmi jednoduše pracuje.

Ve VS.NET je všechno mnohem složitější. Jednak proto, že je toho víc, takže
na dnes méně časté věci (jako třeba sériák) nejsou "vhazovací" komponenty,
takže se musí napsat víc kódu, aby vůbec nějaká komunikace byla. Ale hlavní
složitost je (alespoň z mého pohledu) mutithreading. Třeba právě průběžné
vykreslování grafů bylo ve VB98 mnohem snazší, teď je s tím kvůli MT spousta
komplikací.

Cesta 2:

Použít ESP, nebo jiný modul s Wifi, v něm udělat web server a na něm stránku
s tím co chcete. Pak si z PC, nebo mobilu vlezete browserem na adresu toho
ESP.

Cesta stranou:

Na staré PC nainstalovat staré VS. Tam je to vážně mnohem jednodušší.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Radek Koutský
Děkuji všem za rady. Možností je koukám více a po týdenním laborování
zůstávám programátorem pouze mikročipů, neboť je to pro mě, jak na to
koukám, zbytečně zdlouhavá cesta. Není mi 15, abych tu lámal mozek nad
programováním a jelikož jsem to chtěl pro domácí hraní, tak to není tak
důležité - to se raději půjdu vykoupat do bazénu nebo si zajdu na houby ;-)
než abych se tu snažil o něco, co nevím, jak dopadne.
Nějaký pán mi napsal, že sériovou linku ve VB naklikám hned a jede
to...nevím, co si představuje pod pojmem "naklikám". Jak jsem psal, nikdy
jsem ve Windows nedělal (neprogramoval) a je to pro mě dost těžké, to není
jak dělat řidičák na autobus, když už ho mám na traktor, auto a velké
moto....to je jak dělat řidičák zcela napoprvé, alespoň já to tak vnímám,
poněvadž je to pro mě opravdu jiný druh programování, jiný druh myšlenkových
pochodů.
Kolega v práci mi ukázal pár věcí, on to má opravdu hned, za pár minut, ale
on zase neví, co je to tranzistor a úbytek na diodě mu také nic neříká,
takže si asi zůstaneme každý u svého ;-)

Mise byla taková, že bych nechtěl opruzovat kolegu s tím, aby mi
naprogramoval barvičky, jak se mi zapnulo vyhřívání bazénu, a jak to vypnout
přes mobil...chtěl jsem si to naprogramovat, ale asi zůstanu u toho, že mi
to bude psát v dlouhých chvílích. Mám to nastaveno na velké LCD v předsíni,
ale jak známo, musím k tomu chodit a koukat...už jsem si to tedy přes RS485
přetáhl do chodby u pracovny, ale mít to na mobilu, tabletu (něco jako PHP)
by bylo fajn...

R.