[MECH:] Frezovani hliniku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Červenec 26 23:20:40 CEST 2018

Zdravim,

co je špatně, když se mi při frézování hliníku napékají piliny do řezu
(samozřejmě ne čistý hliník, ale to, z čeho dělá Fischer krabičky)?

Zkoušel jsem dvoubřitou i jednobřitou frézu - ta jednobřitá byla lepší,
ale úplně čisté to i tak nebylo. Otáčky "co stroj dal" (cca 20k) nebo i
snížené (5-10k) - a zásadně se to neprojevilo. Zvýšit posuv, snížit
posuv? Mazat, chladit? Na chlazení zrovna nejsem nijak zavedený, bych
měl omatlanou celou pracovnu - už takhle tam budu piliny uklízet tři dny...

Když jsem tou dvoubřitou opracovával (ještě ručně) tažený profil od
Proxxonu (rýpal jsem do stolku, když jsem to předělával na CNC), tak to
byl řez jak vymalovanej, ale je pravda, že to byla výrazně jiná slitina,
ta Fischerovská krabička je od pohledu větší bláto.

Trošku hloupé je, že k frézám nemám papíry, on to číňan nějak nevede,
takže řezné rychlosti můžu jen odexperimentovat.

Napadne někoho takhle od stolu něco?

Díky.

Pavel Kutina