[OT] kompresorova autochladnicka

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Červenec 26 12:59:07 CEST 2018

On Thu, 26 Jul 2018, hwnews konference wrote:

> Zrejme bude asi nejlepsi strategie treba pri 4V/cl (u lionek) zapnout
> lednici a pokud se nachladi tak pokracovat na 4.2V a az pak zapnout
> ohrivani TUV.

Taky bych sel cestou napred nabit baterii a do mrazaku az co zbude.
Ostatne udelejte si nejaky testik kdyz date kilo ledu do boxu o
predpokladane tloustce polystyrenu, za jak dlouho z nej bude voda.
A mate hned docela slusny odhad ztrat ktere budete mit.

V praxi to nejspis dopadne tak, ze energie kterou tam dnes vlozite bude
zitra pryc takze nejake namrazovani pres tyden nebude moc davat smysl..

Meril jsem kdysi lednici s mraznickou - prazdna pri pokojove teplote
sezrala za den asi 0.8kWh. Pri COP cca 3.5 to je 2kWh tepla ktere
proniklo dovnitr za 24h a bylo treba je vyhnat ven. U mensi lednice
na lodi to treba nebude tolik (pokud si udelate lepsi izolaci) ale
2kWh je asi 20kg ledu roztopeneho na vodu , takze kdybych v takove
lednici namrazil 20kg chladicich pytliku po 24 hodinach by zima dosla.
Tim chci rict ze nejake "stradani" zimy pres tyden na vikend je nesmysl.

> Jde mi o to, ze v patek bych prijel a vytloukl si baterii na cely vikend
> (kdy muze byt zatazeno) a byl nahranej. Takhle bych to nejakou dobu
> pokryval z tech patron.

Ty patrony si taky muzete privezt nachlazene z domova.