Notebook

Peter janiš peto.janis na gmail.com
Čtvrtek Červenec 26 10:43:58 CEST 2018

Na prehrávanie rozprávok som notebook ani tablet neobetoval. Nemám čas ho
staále opravovať a vymienať pooblievané klávesnice.

Namiesto toho, som zo starej dosky s Pentium 4 3GHz, nejakej Nvidia karty a
malej desktopovej skrinky zložil cca pred 5-7 rokmi pre všetkých členov
rodiny mediálny prehrávač.
PC je skryté v skrinke, Svideo výstup pripojený spolu s audiom to TV. K PC
som pripojil Diaľkové uživateľské ovládanie (
http://www.dx.com/p/chiseltek-f1-wireless-2-4ghz-39-key-keyboard-air-mouse-for-google-tv-player-black-261628#.W1l4r9IzaHs)
a nainštaloval GeeXbox (http://download.geexbox.org/snapshots/) a potom už
len výhody a sociálne istoty.
Každý člen rodiny má vytvorený svoj profil (na základe Login-u) ktorý mu
sprístupňuje rôzne časti systému a hlavne filmotéky (uložená na samba
serveri).
Takto si to vedela pustiť aj najmladšia dcéra (3 r) len na základe svojej
fotografie (nemala zadané heslo). Sprístupnilo jej len sekciu rozprávok pre
najmenších, z ktorých si vyberala v zozname, kde sa vytvárali aj malé
ikonky z fotkami z rozprávky samotnej. Takto vlastne vyberala len na
základe obrázkov.
Starší členovia mali už aj heslo (aby sa medzi sebou nehádali) a
sprístupnené rozprávky/filmy podľa vekovej kategórie, archív domácich
fotografií a hudbu. Dokonca v distribúcii bola aj nejaká jednoduchá hra,
gmail a youtube.
Pre nastavenie a konfiguráciu som si ešte pripojil túto klávesnico-myš:
http://www.dx.com/p/rii-mini-x1-mini-wireless-air-mouse-keyboard-combo-touch-pad-with-smart-android-os-black-246185#.W1l2FNIzaHs
Obe diaľkové to zvládalo v pohode.
Pridávanie nových rozprávok/filmov/médií bolo jednoduché: nahrať na samba
server a GeeXbox pri štarte automaticky aktualizoval knižnice, takže
okamžite ju všetci videli vynovenú.

Prvotná konfigurácia zabrala trošku času, ale potom to bolo už absolútne
bezúdržbové.

Funguje prakticky do dnes, ale momentálne z dôvodu rekonštrukcie sieťovej
infraštruktúry v dome, je odpojený.

Môžem naozaj iba odporučiť.

p.j.

št 26. 7. 2018 o 10:06 Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz> napísal(a):