[OT] kompresorova autochladnicka

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Čtvrtek Červenec 26 10:37:04 CEST 2018

Noa ted mi reknete co bude vyhodnejsi....

na lodi mam zatim jen 140Wp solarni panel - na vetsinu provozu asi bude
stacit (nejake ledky na sviceni, radio, nabijeni mobilu, mozna mala TV),
ale jedinej zrout bude lednicka - pocitam, ze koupim 12V kompresorovy
agregat a vyrobim izolovanou skrin lednice. To zatim neni nic proti nicemu.

Nicmene vzhledem k tomu, ze solarni regl mam vlastni s powermanagementem
celeho ostrova tak me samozrejme zajima jak nastavit toky energie, ktera je
nevyzpytatelna a nemusi byt zrovna kdyz ji clovek potrebuje.

Z toho co zde bylo napsano mi vychazi, ze bych do lednice mel
umistit/vestavet tyhle kapsle s eutektikem - uz z principu tim ziskam
chladici kapacitu v okamziku kdy prijedu a lednicku naplnim potravinami - v
tu chvili je to maximalni energeticka zatez a to zrovna v dobe, kdy lod
pouzivam a energii potrebuji jinde. Otazkou tedy je zda je
vyhodnejsi/ucinejsi zvetsit objem tech patron v lednici a energii ukladat
krome baterii i do tech zmrzlych patron.

V tom reglu je to udelane tak, ze jsou tam dva vystupy - jeden je rizene
PWM, ktery balancuje nejakou nejmene dulezitou zatez tak, aby byla energie
nejak aspon trochu smysluplne vyuzita kdyz je ji prebytek - je to pocitano
bud na ohrev TUV (aspon orazeni) a nebo treba na topeni. Ten druhy vystup
je pocitam jako on/off, ktery by zapinal spotrebice s vlastni inteligenci
jako je treba ta lednice. To kdy ten vystup sepne mohu samozrejme
nakonfigurovat - je tedy otazkou zda ma smysl treba nastavit sepnuti
lednice pri dosazeni napeti na bateriich 13.8V, nebot bude vyhodnejsi
vychladit lednici, nez cpat energii do baterii, kterym se zhorsuje ucinnost
a i zkracuje zivotnost - navic bych ty baterie zase pak huntoval pri
vybijeni pri chlazeni po prijezdu. V okamziku kdy by byla lednice
nachlazena by klesnul odber z reglu a automaticky by vykon dotizil ten
druhy PWM vystup.

Kdyz o tom tak premyslim tak je vlastne otazka zda je ucinnejsi rvat
energii do ledu nebo do baterii a take je otazka kolik by tam tech patron
melo byt - zda treba i vic i za cenu, ze treba z 50% nebude stacit energie
na to, aby presly do zmrzleho stavu...no asi na to nebude jednoducha
odpoved. Cele je to samozrejme myslene v kontextu rezimu kdy od pondeli do
patku na lodi neni spotreba a na vikend tam jsem a vsechno pouzivam.

RV