Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 26 02:38:06 CEST 2018

> Pri Ib 1 uA, bude Ube nejspis
> nekde 0,5 - 0,55V, Ic dejme tomu 100 uA a to uz muze stacit na
> regulaci vystupniho T,  obzvlast v pripade MOSFETU.

Ale no jasne, je to dioda, ak je na nej napatie, vzdy nou tecie aj nejaky
prud... tak som to dal, s odrenymi usami... (vid simulaciu) - no a aj ten
MOSFET nemoze byt nejaky hocijaky BSS123 zo suflika lebo ten ma rDSon v
jednotkach ohm a to uz pri tych 30mA urobilo nejaku desatinu toho ubytku
naviac (je to vidiet v simulacii v predchadzajucom prispevku ako rozdiel
Vubytok a Vr2).

Takze ano, mate pravdu, ide to, ale treba zase vediet co a ako.

Na druhej strane, zadanie bolo USB, takze tam urcite je stabilizovanych
3.3V, z ktoreho staci vhodne nastaveny delic do gate MOSFETu - trebars aj
toho BSS123 - bez akehokolvek snimacieho odporu a spatnej vazby... (ten
lavy obrazok z
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20180725/185216a4/attachment.png)...
no a je to... :-)

wek