[OT] kompresorova autochladnicka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 25 23:29:58 CEST 2018

Takze tiche supanie noh musim zdvojnasobit...

https://www.researchgate.net/publication/7431357_A_quantitative_analysis_on_latent_heat_of_an_aqueous_binary_mixture

The resulting latent heat of each phase change measured is 303.7 +/- 2.5
J/g for water/ice phase change, and 233.0 +/- 1.6 J/g for eutectic phase
change, respectively regardless of the initial concentration of mixture.

Som si neuvedomil, ze tie dve cisla nemozno scitat, bo to su dve casti
celeho roztoku - najprv vymrzne cista voda, a potom zamrzne zvysne
eutektikum... Takze vo vysledku "sumarne" skupenske teplo s pridavanim
soli klesa.

Zaujimave je, ze to prve cislo je mensie ako 334kJ/kg uvadzane pre cistu
vodu (o tom vlastne je ten clanok, ale necital som ho a ani ho nemienim
citat, aby som nemusel supat nohami po cely zvysok tyzdna... :-) )

wek