Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 25 11:02:35 CEST 2018

Tak som si to kurna skusil sam. BC1602AYPLEH
https://cdn.sos.sk/productdata/6f/58/f32a61a2/bc-1602a-ypleh-1.pdf , pri
1mA 3.41V (a vobec nesvieti) pri 100mA 4.09V.

Tento modul ma na sebe za hrst prepojok, miesto na seriovy odpor (osadeny
defaultne 0R) a miesto na tu pumpu, takze sa to da osadit vselijako. Ja
som nevravel, ze to *musi* byt z pumpy aby to slo na 3.3V, ale ze to moze
byt aj zapojene inak (t.j. nie 2 LED v serii ale len 1) a mozu to byt aj
LED z ineho materialu (napr. InGaN, potom ta zelena bude viac zelensia nez
zlta, a Vf bude o nieco mensie ako u modrych). Alebo, ak je to nejaka
vykopavka zo starsieho skladu, tak tam moze byt EL podsvietenie (ale to by
znamenalo menic a ten by bol asi vidiet).

Podla DS ma biele podsvietenie typ. 3.0V pri 20mA. Mam ho tu, ale nechce sa
mi menit odpor v gerete na ktorom to skusam, takze len tak merakom pri 1mA
je na nom 2.05V. No a viem si predstavit bielu LED so zelenym filtrom.

Mam tu aj negativny zeleny od ineho vyrobcu, ten ma na podsvieteni 4.17V
pri 100mA.

Mozete prosim ten Vas zeleny odfotit, zo strany plosaku a pripadne aj za
jazdy odpredu (aj ked asi je tazke tu farbu porovnat s niecim
"referencnym")?

wek