jaky vykonovy logic level P-mosfet?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Červenec 21 23:36:42 CEST 2018

Hlavně je otázka, co s tím chcete dělat, třeba zjistíte, že P-MOSFET vůbec
nepotřebujete ovládat z 3,3:-)

Jediný případ, který mě napadá, kdy je potřeba, aby P většího výkonu byl
spínán "procesorovým napětím" je úchylárna, co jsem kdysi zkoušel s AVR/5V:
Vcc procesoru spojené s +24V a GND procesoru napájeno záporným 5V stablíkem.

V běžných případech budete konvertit 0/+3,3 na nějaké +napájení/(+napájení
konvertorem snížené), např. s pomocí malého tranzistoru a odporu/ú. Pak k
ovládání nahoře umístěného P můžete použít jakékoli napětí až do výkonového
napájecího.

Poznámka: Při požadavcích na rychlejší spínání můžete narazit na to, že 3,3
je někde okolo "miller plateau voltage" (nevíte někdo, jak se tomu má
správně říkat česky?) a dynamika jde do ... (týká se všech 3 v dotazu
jmenovaných).

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Lukesh
dobře se mi dělá s velkoproudými IRLR8726 (do 30V) (a IRLRB4030 do 100V),
ale potřeboval bych zhruba jejich komplement v P-FET, aby Vgsth měl tak aby
se už slušně otevřel i při 3V3.

Našel jsem IPD042P03L3, ale při množství, jaké bych rád naskladnil, je cena
příliš vysoká.

Máte nějaké tipy? V podstatě to chci jen jako spínač, nemusí to být slovutná
značka, stačí mi i indický křemík.