[OT] kompresorova autochladnicka

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červenec 20 22:09:05 CEST 2018

On Fri, 20 Jul 2018, Jaroslav Buchta wrote:

> To jsem nechtel slyset.... No nevim, jak zenu nechat doma :-P
> Takze zaverem to nefunguje dobre? Prezentace se tvari, ze to vychladi na
> -20 levou zadni.
> A s peltierem zkusenosti mam, to ta polystyrenova bedna je skutecne lepsi...

To je stejny problem - kdyz to nema kam topit funguje oboji blbe.
Ja bych teda lednici s peltierem nebral. Peltier je tepelne vodivy
a pri cca 30ti stupnich rozdilu se tepelny tok ktery tlaci ven
vyrovna toku ktery prochazi dovnitr. Takze v mistnosti kde je 20stC
muze nachladit klidne -10stC ale v aute kde je 40 konci uvnitr na 10stC.
Navic taky musi mit ventilator ktery ho ofukuje. Kompresor je lepsi
v tom ze snese vetsi rozdil teplot, ale kde nic neni ani smrt nebere,
i kompresor potrebuje mit kam topit kde neni horko. Kdyz bude oblozeny
vecmi tak proste vytopi vnejsi okruh na 50-60stC a taky skonci.