Re: RE: Obrázky v mailech

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pátek Červenec 20 14:26:20 CEST 2018

Zdravim,

myslim, ze 100kB na fotku je vic nez dost - hlavne pokud jde o dokumentaci detailu.
Pokud nekdo neni schopen udelat viditelnou fotku v teto velikosti, neudela ji ani ve velikosti 20MB.
Takze zachovani 50/100 kB je podle mne docela rozumne pro tento typ komunikace.
(uz spomenute placeni mobilniho datoveho toku, druhak treba i kapacita mailove schranky - nektere sluzby jeste furt funguji na 50MB! limitu)

Aby se nemuselo zmensovat, staci pouzit na 'aparatech' mensi rozliseni (opravdu ne vsechno se musi fotit v 20Mpx).
Uznavam, ze nekdy je jeden obrazek vyda za nekolikastrankovy elaborat, ale vsechno je treba pouzivat se zdravim rozumem.

obycejne pouzivam postup pri zpracovani fotek:
- oriznout na podstatnou cast
- vyrovnat expozici (at to neni tmave, ani svetle)
- zmensit na cca 800 - 1200 pixelu na stranu
- mirne doostrit
- ukladat s kompresi, aby kresba nebyla prilis poskozena, pritom velikostne bych vlezl do 100kB

pouzivam free nastroje jako Gimp (win, Linux), Paint.net (win), ale existuji i free online editory.

(to jenom, kdyby to nekoho zajimalo a pomohlo mu to)

  Sam