Co na Slovensku funguje a u nas ne

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Čtvrtek Červenec 12 07:35:57 CEST 2018

Zdravíčko. Obdobu EET na Slovensku se všemi průvodními jevy zavedli daleko dříve než u nás pokud si vzpomínám :)

Zdravím
Ladislav Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Thursday, July 12, 2018 12:14 AM
To: konfera
Subject: OT: Co na Slovensku funguje a u nas ne

Byl jsem teď na pár dní na Slovensku. Zaujaly mě dvě věci.

1. Koupil jsem si 10 denní dálniční známku. Dostal jsem jen doklad o zaplacení a bylo mi řečeno, že žádná známka se už na sklo nelepí. Že moje RZ byla zavedena do systému, kamery na dálnici mě nasnímají a zkontroluje se, jestli mám zaplaceno. Jak jednoduché - a účinné. U nás se stát soudí s firmou Capsch ohledně sledování kamiónů a u osobáků známky kontrolují policajti s dalekohledem. Při tom kamery pro čtení RZ se používají běžně, ale jen pro automatizované rozesílání pokut za překročení rychlosti. Dost dobře to nechápu. Asi se někdo stará o to, aby to u nás nešlo tak jednoduše :-(

2. veřejné osvětlení v obci Kalameny. Úroveň osvětlení je poměrně nízká, ale rovnoměrná a pro orientaci to úplně stačí. Při tom velice příjemná teple bílá. Vyzařování nahoru (jak se to teď taky řeší) z lampy žádné a odrazem od země taky téměř nic. Trochu jsem hledal

http://www.kalameny.sk/modul/download/zmluvy/dodatok-c-3-k-zmluve-c-kahr-22vs-10010313145d3-rekonstrukcia-verejneho-osvetlenia-obce-kalameny.pdf

používají tam LED moduly 19 a 38W 3000K. U nás je zvykem používat podstatně vyšší úroveň osvětlení, navíc obvykle studenou bílou. Nejspíš na to máme předpisy, které nám větší intenzitu světla nařizují. Proč by se jinak u nás svítilo tak moc zbytečně...

Ještě by mě zajímalo, jestli na Slovensku mají něco podobného, jako je naše EET. Předpokládám, že taky nemají. Asi budu uvažovat o emigraci :-)

Anděl

[https://ipmcdn.avast.com/images/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>

Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>