ako simulovat telefonnu linku a ziskat z nej audio

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Červenec 5 13:19:40 CEST 2018

> nektere SIP prevodniky, stejne jako male ustredny maji napeti na lince
> 24V. Divim se, ze se k problematice neozval JL. Na laborovai bych si
> asi sehnal nejakou ex-podnikovou ustrednu, spousta jich s prichodem
> VoIP konci v elektroodpadu.

Zdravím,
  nečtu teď moc poštu, tak jsem se k tomu zatím nedostal. Nicméně k tomu
myslím mám co říci, přestože nejsem JL :-).
  Je zajímavé, že každý tu řeší napětí na lince, ale nikdo nezmíní, že
nejdůležitější vlastností tlf. linky je, že to je zdroj PROUDU. Samozřejmě
napěťově omezený, ale principiálně zdroj proudu. V dnešních ústřednách
jsou tam skutečně elektronické zdroje proudu, dříve to bylo řešeno napájením
poměrně vysokým napětím (60V) přes velké odpory (+ indukčnosti, neboť to byla
vinutí relé), což pak způsobovalo, že relativně malý vnitřní odpor telefonu
příliš neměnil hodnotu proudu "diktovaného" linkou a proud se příliš nezvýšil
ani při úplném zkratu linky, který nastával např. vždy při natažení rotační
číselnice.
  Z tohoto pohledu je naprosto jedno, zda ústředna/brána/bastl poskytuje na
lince s otevřenou smyčkou 12,24,48 nebo 60V, ale jaký proud nechá protéci
vyvěšeným telefonem. A jelikož stejnosměrný odpor telefonu je řádově stovky
Ohm a jelikož za běžný smyčkový proud se považuje např. 20 mA, klidně můžete
napájet smyčku ze zdroje omezeného na 12V a bude to šlapat jako víno -
telefon to prostě nepozná, pokud bude zdroj proudu dostatečně kvalitní.
  Něco jiného je otázka vyzvánění. Tam samozřejmě je napětí potřeba, dospělé
ústředny zvoní 75Vef nasuperponovaným na běžném linkovém napětí a frekvencí
25 Hz. To běžné VoIP brány nezvládají, takže některé telefony mohou mít
problém. Ale myslím, že vyzvánění není tazatelem vyžadováno...

Zdraví Pavel