Re: 3f transformátor na bodovačku.

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Středa Leden 31 11:14:06 CET 2018

Ja jsem stavel bodovacku tatovi loni v zime z MOTu a prestoze to melo byt
puvodne na relativne tenke nerezove plechy (potreboval bodoval vnitrnosti
na modelarskou turbinu) tak nakonec to zvlada s prehledem dva 2mm nerezove
plechy.

Ciste logicky je chyba jit na vysoke napeti na sekundaru. Ja mam namotany
dva zavity tusim prurezem 70mm^2 a jsem na prazdno kolem 2V a proud do
zkratu bohuzel nemam jak zmerit - merak mam jen do 400A.

Cele je to o tom dostat ten proud bez ztrat az na misto bodovani - pak
klidne muzete jit i na nizsi napeti - ten vzorec je jasnej R*I^2

Mam foto jeste z nedokonceneho stavu, ale jak je veden proud k hrotum je
celkem jasne - tam to nejde nijak osulit:

http://www.cncnet.info/galery/bodovacka/20170408_193439.jpg

jinak je tam jen casovac s PICem - dva potaky jeden 0-0.5s na predbodovani
pak je nejaka kratoucka pauza a pak druhy potak 0.1-1s - spina to 40A SSR a
to vlastni trafo.

RV