Re: 3f transformátor na bodovačku.

Lubor Otta butan na centrum.cz
Úterý Leden 30 18:49:41 CET 2018

Ano, střed primární hvězdy musíte připojit na nulák, to že sekundárními
vinutími poteče stejný proud nezaručuje symetrickou zátěž, fáze je totiž
všude stejná.
Motem myslím trafo z mikrovlnky, primáry paraelně na 230V.
  A sekundár můžete protáhnout jako  jeden vodič přez všechna trafa
(tedy v sérii) pár závitů, podle toho jaké napětí potřebujete. Jedna
fáze vám dá spolehlivé 4Kw (asi né se třemi moty), to je myslím na
bodovačku dost, i když nemám povědomí kolik je na tu sílu plechu
potřeba. Při zapnutí mezi fáze můžete vzít 7.6Kw, ale to byste musel
převinout i primár, a těch motů vzít více(7?) paraelně.
Problém vyhazování jističe nejlépe vyřešíte tak že trafo sepnete triakem
při napětí v maximu, a ten triak zároveň poslouží pro odměření pulsu do
sváru.

Lubor