Re: 3f transformátor na bodovačku.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 28 19:03:40 CET 2018

To je zapojení do V. Dá se tím rozložit příkon na 3 fáze, bohužel výkon odpovídá cca jednomu vinutí. V případě 3 kVA to postrádá smysl a je jednodušší zapojit jedno vinutí jednofázově, se stejným výsledkem.

PH

From: Aleš Procháska
Existuje konstrukce transformátoru pro jednofázový odběr ze třífázové sítě, používají se tam pouze dvě cívky na dvou sloupcích třífázového trafa, ale jak je to přesně zapojené bohužel nevím.

Od: Martin Hanek <martin na hanek.net>

  chci dát dohromady bodovačku, ale požadavkem je bodování plechů až 4+2
  mm. Po několika pokusech s trafy z mikrovlnek, které jsou slabé jsem
  vytáhl 3f trafo. Jedná se o trafo ZSE Praha, ze štítku:
  P 3x380/220V 3000VA
  S 3x5,5-10V 200A
  Připojil jsem jej na 3x400V, na sekundárech bylo cca 9,7V.

  Předpokládám, že primáry jsou zapojeny do hvězdy, ale jistě to nevím.
  Sekundáry jsou určitě do hvězdy, jedny konce jsou spojeny na společný vývod.
  Pak je tam cca 25 dalších vývodů na svorkovnici a k nim vedou už tenké
  dráty jako k primárům. Tyto jsou ale galvanicky s primáry spojené.

  Jsem rozhodnutý to trafo rozebrat, odmotat sekundáry a ty zbytečná
  vinutí a ponechat pouze primáry. Pak znovu navinout sekundáry.
  Tady mi ale není jasné jak je zapojit. Mohu je zapojit do série?