balancer pro life

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 28 16:24:11 CET 2018

Hlavně bych se obával, že když je hystereze nastavena na 0, může to klině
skončit v lineárním režimu a tranzistor otvírat plynule. Kmitat to nejspíš
bude, ale při dostatečně velké hysterezi a dostatečně velké kapacitě baterky
by to ničemu vadit nemělo. Jen bude prostě blikat LEDka.

P = I^2 * R

Rozhodně bych ale viděl problém v tom tranzistoru, protože na grafu v DS je
vidět, že při Ugs 3,5 V je otevřenej tak akorát, aby přes něj při Uds 3,5 V
procházelo necelých 15 A. Tam už na napětí na odporech není místo. Tzn.
"obyčejný logic level" na 3,6 V není dostačující. Samozřejmě tyhle grafy
nejsou 100 %, možná vylosujete lepší, nebo naopak horší tranzistory. Jistota
je koupit takový, aby v output characteristics byla dostatečně velká
rezerva.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Urbancik
Rad bych postavil balancery pro baterky co mam doma (16S LiFe).
Libi se mi schema v priloze, ale rad bych prestavel na vetsi balancovaci
proudy pri 3,6V cca 15A

Predstava je ze vymenim tranzistor za vetsi (v supliku jsem nasel
IPD30N03S2L)
A odpor dam dratovy 0,25R.

Nebude takovy obvod kmitat, pripadne bude dokaze ten komparator spolehlive
otevrit ten tranzistor?

Jaky vykon zvolit pro ten odpor kdyz bych chtel pouzit kovovy pro sroubovani
na chladic?