Re: 3D tiskárna - snadno a rychle

Halen halen na seznam.cz
Sobota Leden 27 22:29:19 CET 2018

Jestli si to správně pamatuji, tak zvyšováním teploty hotendu a podložky
(hotend cca 245 a podložka 80-100°), vypnutím ventilátoru pro ofuk dílu,
případně nastavit maximálně 20% a hlavně pořádným vyrovnáním podložky.
Nedělám si poznámky a to je trochu špatně :-) Mezitím, jsem ještě
manuálně nastavil všechny tloušťky nástroje ve slic3ru... Po měsíci jsem
si uvědomil, že tloušťky ve sliceru nejsou tloušťky jaké chci dosáhnout
tiskem, ale jakou tloušťku dělá hotend s tryskou... Takže pro trysku 0.4
mm mám odzkoušenou tloušťku 0.41-0.42 pro vrstvy i pro infill. Zkoušel
jsem trysku 0.3, je trochu jemnější tisk, ale prodloužení doby tisku cca
o 25-30% takže používám zpětně 0.4...

Dále vyrovnání podložky pomocí čidla dělám před každým tiskem a to
příkazem G32, ten používá více měřících bodů než příkaz G29 a G32 je
přesnější. Trochu jsem si pohrál s nastavením firmware a vyrovnání trvá
ani ne 30 vteřin.

Honza