Re: OT: Zásilka z Ali.

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Leden 26 14:06:00 CET 2018

Původní zpráva ze dne 25.01.2018 od Martin Hanek:

> Kdyz dispute zrusim, budu jej moci znovu otevrit? Nechci jej
> "okrast", ale ten akumulator proste nemam.

Pozor na různé rady, které vychází z toho, jak Aliexpress fungoval
dřív. Ono se to občas taky mění. Teď je to tak, že vůbec nechodí
informace, že se blíží konec ochranné lhůty. Ani před koncem ochranné
lhůty nelze otevřít spor, pokud zásilka nepřišla. Pouze pokud přišla a
je s ní nějaký problém.

Jinak je potřeba čekat, až lhůta skončí. Potom se objednávka označí
jako vyřízená a objeví se možnost udělat hodnocení. Je potřeba to
sledovat, protože jinak se to snadno prošvihne. Jakmile je objednávka
ukončená, tedy skončila ta lhůta, je tu myslím 15 dní na to zahájit
spor.

Takže zahájíš spor a rozhodně ho neukončuj. Pokud zboží nepřišlo, není
to tvůj problém, trvej na vyřízení reklamace. Jakmile jim budeš věřit,
je tu možnost, že naletíš. Skončí spor, nebudeš mít žádnou páku a pak
můžeš psát a psát a bude ti to houby platné. Když oni potřebují kladné
hodnocení, tak tě budou otravovat a posílat srdceryvné zprávy. Ale
jakmile obchod skončí ve tvůj neprospěch, vykašlou se na tebe a máš
smůlu.

Takže spor nezavírej, trvej na vrácení peněz, když zboží nepřišlo. A
pokud zboží přijde za měsíc nebo za dva a budeš to chtít prodejci
zpětně zaplatit, vůbec se neboj, že by to nešlo. Jistě, že to jde.
Napíšeš mu, že zboží přišlo a on už ti sám poradí, jak to udělat. Buď
tu položku znovu objednáš, zaplatíš a označíš jako vyřízenou, on ji už
posílat nebude, to mu napíšeš. A nebo, když už tu položku nebude mít
vystavenou, jen se neboj, že ti ji znovu nevystaví (nebo něco
podobného). Možnosti, jak zaplatit znovu jsou vždy, zatímco z nich to
už nikdy nedostaneš, když jim naletíš.

PS: Ano, taky to občas risknu a věřím, že něco pošle znovu. Ale to
dělám pouze u prodejců, kde nakupuju pravidelně a hodně a můžu si to
kdykoliv později s prodejcem vyřídit na jiné objednávce, kdyby to
nedopadlo.

PPS: Jinak oni před Vánoci dělají šílené kousky. Pošty jsou zasekané
od toho jejich 11.11. a posílají to různě po světě, kam to zrovna jde,
přebalují zásilky, blbě opisují trackingy, mění trackingy, mnohdy se
to někde ztratí nebo to prostě vůbec nepošlou. Já mám s těmi
objednávkami na konci roku vždycky nejvíc práce. Během roku se mi
málokdy stane, že něco nedojde, ale koncem roku a začátkem dalšího je
to šílené. To je hodně znát.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 475 501 627, 910 256 000, mobil: 602 409 601
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz