Re: Kodování pomocí odporů

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Leden 26 01:08:05 CET 2018

> Prostě spínáte sériově, nebo paralelně dva odpory, jeden má
> dvojnásobnou hodnotu než druhý. Takto se to dá dělat i s větší
> počtem. Výsledkem je souvislá řada (odporů, nebo vodivostí) se
> stejnými rozestupy. Např. s odpory 1k a 2k by se dalo udělat 0/1/2/3,
> nebo rozpojeno/2/1/0,66. Pak se dá ještě přidat další
> paralelně/sériově a tím si pohrát s min při sériovém a max při
> paralelním.
>
> Při jiném poměru než 1:2 se to komplikuje, dostanete zubatici, ale
> jinou než chcete. Nic moc dalšího s tím asi nenaděláte.

> [...]

DObrý den,

trochu jsem zase maloval a dostal jsem se ke čtyřem odporům zapojeným do
můstku, přičemž v diagonálách můstku jsou zapojeny spínače. Vypadly mi z
toho 4 rovnice pro serioparalelni kombinace odporů.

RA = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3 + 1/R4
RB = 1/R1 + 1/(R2 + R3 + R4)
RC = 1/R1 + 1/R2 + 1/(R3 + R4)
RD = 1/R1 + 1/R4 + 1/(R2 + R3)

RA, RB, RC a RD jsou požadované hodnoty odporu sítě pro jednotlivé
kombinace spínačů, R1 až R4 jsou hodnoty jednotlivých odporů v můstku.

Do analytického řešení se mi rozhodně nechce :-) Nemáte prosím někdo tip
na nějaký SW solver soustavy rovnic tohoto typu?

Děkuji
jf