Re: Kodování pomocí odporů

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Leden 25 13:25:33 CET 2018

Dalo by se to udělat např. s odporama 1k + 2k a dvěma dvoukontaktovými
relátky.

R budou v sérii a budou je zkratovat první kontakty. Druhé kontakty budou
spojeny paralelně a umístěny do série s těmi dvěma R.

Výsledkem bude stav, kdy se klasicky udělá 0/1/2 a když budou obě rozepnutá,
dojde k úplnému rozpojení.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jiri Foldyna
asi bych měl konkretizovat, co vlastně potřebuji.
Jde o to, že mám dispozici modul DI vstupů, který v jednom z režimů
umožňuje připojit na jeden vstup dvojitě vyváženou smyčku a detekovat
aktivaci alarmu (rozpojení jednoho kontaktu), aktivaci tamperu
(rozpojení druhého kontaktu), sabotáž (zkrat smyčky) a klidový stav (oba
kontakty sepnuty). Celé to řídí FW modulu, který jednotlivé stavy
detekuje měřením odporu smyčky. Výstupem vyhodnocení je nastavení dvou
bool hodnot (B1 a B2) podle naměřeného odporu, rozhodovací úrovně jsou
podle manuálu R<100, 870<R<1250, 1750<R<2500, R>7000. Nastavení
rozhodovacích úrovní není možné (alespoň o tom nevím).
Napadlo mě využít tuto vlastnost pro detekci stavů magnetických kontaktů
s tím, že by jeden vstup vyhodnoval stav dvou kontaktů. Problém je v
tom, že nemohu použít zapojení kontaktů jako dvojitě vyváženou smyčku. V
tomto zapojení je jeden kontakt zapojen v sérii, takže při rozpojení již
nelze detekovat stav druhého kontaktu. Jde tedy o to, nalézt zapojení
odporové sítě a dvou spínačů tak, aby jednotlivé kombinace sepnutí a
rozepnutí spínačů generovaly výsledný odpor podle výše uvedených
pravidel. Uvažoval jsem o nějaké modifikaci R-2R sítě ala D/A převodník,
ale moje znalosti teoretické elektrotechniky jsou zanesené 35 let
ukládaným prachem :-).