Re: Vodící tyče

Milan B. milan na bastl.sk
Středa Leden 24 22:25:29 CET 2018

On 24.01.2018 14:11, Petr T wrote:

> Tady by mě spíš zajímalo, jak výkonný laser je asi potřeba pro
> propálení lepenky 1mm.

Na to nie je jednoznacna odpoved. Nie je lepenka ako lepenka, zavisi od
odrazivosti a schopnosti materialu pohltit energiu.

Pouzivam 2.5中W modry laser. 1mm kniharsku lepenku rezem na 6 prechodov,
skladackovu lepenku (tvrde obalky) 0.7mm na 3-4 prechody.

Ak je leskly povrch, tak niekedy ani nezareze, vsetko sa odrazi.

Da sa ist na menej prechodov nizsou rychlostou, ale tu uz material
zacina horiet, lebo sa nestiha chladit. Skusal som ofukovanie tlakovym
vzduchom - chladi a vyfuka popol a odfukne dym, ale vyrezane diely
lietaju po priestore. Takze treba nechavat mostiky, co ma dopad na
koncovu kvalitu - upizlavat mostiky na 0.6mm hrubej kostricke skalpelom
zanecha nasledky.

Len na ilustraciu ta zmienena 0.6mm kostricka:  spominany 2.5中W modry
laser namontovany na 3D tlaciarni, 1.1mm kniharska lepenka, rezane na 6
prechodov, vysledok IMO nie je zly.

https://static.bastl.sk/rozne/laser_kostricka.jpg

-m-