Li-ion aku 18650.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Leden 24 20:02:11 CET 2018

Můžu se mýlit, ale mám za to, že Li-ion s nab. napětím 4,1 V se nějak
neujaly, takže by měly být všechny na 4,2.

Zjištěných 4,3 může být souhra okolností: Nabíječ dává o cca 1 % víc, měřák
ukazuje taky o cca 1 % víc a ze 4,2 je 4,3. Přesnost nabíjení 1 % je
normální, přesnost měřáku kolem 1 % z rozsahu je u ne moc drahého multimetru
taky normální. A 4,2 je pro většinu multimetrů něco přes 10, nebo něco přes
20 % rozsahu, takže je výsledky nutné brát s rezervou.

Druhá možnost je, že číňan tam opravdu pouští 4,3 a zvyšuje tak kapacitu,
samozřejmě za cenu toho, že zkrátí životnost.

A samozřejmě nelze vyloučit ani třetí možnost, že opravdu někteří výrobci
dělají články vhodné pro 4,3. Ale bez DS od výrobce to asi poznat nepůjde.

Také je možné, že se na toto téma dělají nějaké pokusy, ale nastávají
problémy, jako třeba nedávno s těmi Samsungy. A Iphony s tím mají taky občas
problémy. Případně když se uživatel trochu snaží...
https://video.idnes.cz/?c=A180123_174138_tv-zpravy_salv&idVideo=V180123_174039_webtv_salv

Můj osobní závěr je, že bych radši neriskoval a oželil nějaká % kapacity:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Mě vždy zas a znovu překvapuje, že tahle klíčová informace na baterkách
nebývá.
Všude je vždy jmenovité napětí 3.6V nebo 3.7V (což je informace celkem k
prdu),
ale údaj o maximálním nabíjecím napětí tam prakticky nikdy nebývá.
Přitom sehnat datasheet ke konkrétní baterce nabývá jednoduché, případně
nemožné.

U LiPolek se člověk s napětím 4.2V nesplete, maximálně nevyužije max.
kapacitu.
U LiIonek však 4.2V může (ale taky nemusí) být moc.