Re: Vodící tyče

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 24 15:43:53 CET 2018

A co máte všichni proti obyčejným hlazenkám?
Je to zcela běžný sortiment, který kromě různých Feron vedou i všelijaké
ty bau-megakrámy a občas i lepší železářství.
A většinou se dá na místě vybrat, takže nějakou ve tvaru turecké šavle
nebrat, ale koupit nějakou slušnou.
Ony se všechny vyrábějí jako slušné, pokud jsou na prodejně ohnuté, tak
je to s vysokou pravděpodobností díky špatné dopravě nebo skladování.

V tak malých průměrech, o jakých tady píšete, jsem to nikdy takhle nepoužil.
Ale v průměrech 6-12mm mi na tom běhá spousta různých posuvných věcí.

Zrovna třeba v té Feroně prodávají i polyamidové tyče, které mají celkem
dobré kluzné vlastnosti. Takže se z nich dají udělat kluzná pouzdra na
tu hlazenku.

Ty běžně prodávané hlazenky mají (aspoň u nás) většinou odchylku do
mínusu. Takže čínská kuličková pouzdra jsou na nich dost volná.
Navíc na ta kuličková pouzdra je hlazenka z obyčejné konstrukční
oceli 11373 dost měkká, a pokud se pouzdra trochu předepnou, tak
se hlazenka dost brzo vydře.

A pokud by byla na povrchu drsná (to se mi ještě nestalo), tak přece
kousek hadru a brusná/lapovací/lešticí pasta (v nouzi i zubní pasta)
a trocha ruční práce to musí hladce spravit.

PL