Re: Vodící tyče

Úterý Leden 23 20:31:08 CET 2018

On 22 Jan 2018 at 19:22, Jindrich Fucik wrote:
> Problém je, že ty moje vznikly "točením" a nikoli "honováním" a tak se
> mi na nich občas vozík zadrhne.
No to jsou mi věci. Pojem "honování" jsem neznal, ale že jsem byl kdysi zvídavá
jiskra, tak jsem to zkusil vygůglovat. A hle, ono se to anglicky řekne taky "honing"
a je to docela staré slovo:

https://www.etymonline.com/word/hone

A na tytrubce toho je taky dost:
https://www.youtube.com/results?search_query=honing+machine

To jsem se zase dozvěděl něco, co jistě budu denodenně potřebovat :-)))

D.O.

PS: Možná by se i česky mohlo říkat honění? Ostatně docela to tak vypadá:
https://youtu.be/Az-El3QHSlE?t=10s :-)

PS2: Já jsem kdysi potřeboval taky jednu osičku trochu vylepšit, upnul jsem ji na
"gumovitém soustroužku" a v kritickém místě přeleštil obyčejným silichromem a
kuchyňskou houbičkou.