Re: Odolnost OneWire - zmatení DS18B20

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pondělí Leden 22 20:59:33 CET 2018

Zdravím,

doporučuji podívat se na poznámky od Maxima, na jejich aktivní pulll-up,
https://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mvp/id/4255 . Máme ho
skoro ve všech zařízeních, které používají DS18B20.

Ještě více bych ale doporučil, vykašlat se na 1-wire komunikaci. Budovat
síť, která by snesla skoro 1Gb přenos dat jen kvůli tomu, abych 1x za 15
minut přečetl 2 byte, je poněkud absurdní. Vyhrál jsem si s tím někdy před
lety strašně moc, dokonce jsme dělali nějaké destičky s C a R k DS18B20 a
pod. Ale stále to bylo takové hraní, nic pořádného.

Technik ze zkušebny, který si také amatérsky hrál s DS18B20 mi prozradil,
že třeba EMC testem na imise to neprojde v žádném případě. Nebo tedy
projde, ale jsou to taková SW kouzla při znalosti charakteru zkušebního
rušení...  Takže nakonec jsme se na to vykašlali, udělali malé převodníčky
na RS485 a je klid. A už to prodáváme asi 20 let.
https://www.papouch.com/cz/shop/product/tqs3-e-elektronika-teplomeru-s-rs485/
. Nenabízím to, pro amatérské použití je to asi drahé. Původně se to
jmenovalo TQS1, byl tam ten nejmenší PIC, budič RS485 a něco jako 7805.

Na druhou stranu, i sběrnice s DS18B20 se dá rozchodit, kdysi člen této
konference, pan Petr Lupínek rozchodil myslím 60 čidel na 200m kabelu v
průmyslovém podniku, ale dalo mu to opravdu hodně práce a zkoušení.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com