Re: Vodící tyče

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Leden 22 20:47:05 CET 2018

Kde jste tu hlazenku kupoval, že ji máte zubatou?
Já mám i ty nejobyčejnější z Ferony za pár korun hodně slušně hladké.
Jestli ji chcete vyleštit, tak by na to mohl stačit hadr, na to trochu
brusné
a ve druhé kole leštící pasty a "honit" ;-)
Prostě třít jako jako pověstnou ebonitovou tyč.

Když mazat, tak se např. prodávají spreje, které na tom vytvoří tenkou
teflonovou vrstvu. Prodávají se třeba na cyklořetězy (občas je mívá Lídl
za zajímavou cenu).

Ale i kdybyste to namazal něčím mastným, tak se podle mě nic nestane.
Hrana toho papundeklu nasákne olejem, ten se ale v případě malého
množství husté vazelíny nebude šířit dál.
A naši předkové něco podobného používali - povařili dřevěný špalek
v oleji a ten pak fungoval jako docela slušné kluzné ložisko.

Jo a samozřejmě existuje možnost sehnat si slušné kalené a broušené tyče
třeba ze starých tiskáren. Nebo samozřejmě z Číny (jako dnes všechno).

PL